ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ


 Σε ποια μαθήματα και ποιο επίπεδο γνώσεων αναφέρονται τα παιχνίδια.
Για την δημιουργία των προγραμμάτων επιλέχθηκαν τα δύο μαθήματα αγγλικά και μαθηματικά. Επίσης επιλέχθηκε η ύλη του δημοτικού.
Η επιλογή έγινε με βάση δύο κριτηρίων: α) τη δυσκολία μάθησης ενός μαθήματος και β) το επίπεδο γνώσεων των μαθητών της ομάδας του πολιτιστικού προγράμματος.
Έτσι οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου προγραμμάτισαν σε κεφάλαια των μαθηματικών που αφορούσαν την Α’ Δημοτικού. Ενώ οι μαθητές της Β’ και Γ΄ Γυμνασίου προγραμμάτισαν σε κεφάλαια των αγγλικών που αφορούσαν την ΣΤ’ Δημοτικού.

Από πού πήραμε το υλικό για τη δημιουργία των παιχνιδιών.
Το υλικό για τη δημιουργία των παιχνιδιών αναζητήθηκε από το διαδίκτυο, όπως επίσης και οι γενικές πληροφορίες για τα παιχνίδια.
Από τον ιστότοπο http://dschool.edu.gr έγιναν οι εξής επιλογές:
Α) Για τις ασκήσεις των μαθηματικών:
Διαδραστικά σχολικά βιβλία - Α΄ Δημοτικού – Βιβλία μαθητή – Μαθηματικά Α΄ Δημοτικού - ΕΝΟΤΗΤΕΣ - 2. Γεωμετρικά σχήματα - 3. Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - 9. Σύγκριση μεγεθών – Ορολογία.
Β) Για τις ασκήσεις των αγγλικών:
Διαδραστικά σχολικά βιβλία - ΣΤ΄ Δημοτικού – Βιβλία μαθητή – Αγγλικά ΣΤ΄ Δημοτικού – ΕΝΟΤΗΤΕΣ – 1.1 Meeting the Newcomers – 1.2 A Geography project – 2.3 E- Shopping – 4.3 The Fall of Icarus.

Πότε προγραμματίσαμε τα παιχνίδια μας. Οι συναντήσεις μας.
Υπήρχανε δύο εβδομαδιαίες συναντήσεις κάθε Δευτέρα και Τετάρτη 2 με 3 το μεσημέρι μετά το πέρας των μαθημάτων. Επίσης επικοινωνία με τους μαθητές υπήρχε και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και του μαθήματος ΤΠΕ και Πληροφορικής.
Οι μαθητές εργάστηκαν και στο σπίτι τους σε ομάδες ανάλογα το υλικό που έπρεπε να επεξεργαστούν.

Το όνομα της ομάδας “Scratchers”.
Το όνομα της ομάδας αποφασίστηκε από τους μαθητές να είναι “οι Scratchers”.
Το όνομα “Scratchers” βγαίνει από το πρόγραμμα Scratch που χρησιμοποιήθηκε για να φτιαχτούν τα παιχνίδια και από τη λέξη teachers που σημαίνει δάσκαλοι στα Αγγλικά. Οι μαθητές ήταν χρήστες του Scratch και δάσκαλοι γιατί παρουσιάσανε τα παιχνίδια τους στους συμμαθητές τους του Δημοτικού και του Γυμνασίου.

Επικοινωνία μέσω επιστολής με τους διευθυντές των δημοτικών και την Δ/ση Α/θμιας εκπαίδευσης.

Για την επίσκεψη και την παρουσίαση των παιχνιδιών στα δημοτικά συντάχθηκε επιστολή των μαθητών προς τους δ/ντες των δημοτικών και την Α/θμια εκπ/ση. Οι μαθητές με αυτόν τον τρόπο καταλάβανε πως μπορούν να επικοινωνούν εγγράφως με υπηρεσίες και πως συντάσσεται ένα τέτοιο επίσημο έγγραφο.